klantendag 2019

Hieronder  lees je de belangrijkste punten die we besproken hebben tijdens de klantendag van 4 juli en kun je de presentatie downloaden.

de combinatie email marketing en telemarketing

  1. De openrate van een email na een telefoongesprek is 20% a 30% hoger dan zonder gesprek. De click-through rate ligt tussen de 3% en 8 % en is daarmee  veel hoger dan bij een losse email. De combinatie e-mailmarketing en telemarketing loont.
  2. De marketing kant van email wordt nauwelijks ingezet bij bevestigingsmail. Dit wel inzetten kost niets extra’s en levert alleen maar op.
  3. Bij klikgedrag is de conversie tot tweemaal zo hoog. Het stimuleren van klikgedrag verhoogt de conversie.
  4. Bedank emails na een “ik doe niet mee met uw voorstel” worden heel goed geopend.
  5. Gebruik de combinatie om een mini cycle te creeren waardoor je een positieve beleving creëert.

loyalty calls

  1. De blog van Patrick Jordans zegt heel veel over de donateur ervaring van dit mooie product.
  2. De combinatie bedanken met nummerherkenning, emailmarketing en onderzoek waarbij je in het onderzoek de USP’s van je organisatie laat langskomen is krachtig.
  3. De kosten vallen mee: € 6 incl btw per aangeleverde donateur. Bereik is afhankelijk van de kwaliteit van de data en wordt gerealiseerd via outbound, de terugbeller (net als Patrick) en de email.
  4. Mark van Hemert verzorgt de dataselectie, analyse, rapportage en Christal de call en emailflow.

van data naar inzicht

  1. De dashboards bevatten een combinatie van data van de organisatie en data op huishoudniveau van edm en het bevat data van het gemiddelde in de markt.
  2. Heel veel vragen over fondsenwerving  waar een data-analist nu veel tijd voor kwijt is kunnen nu beantwoord worden in een paar muisklikken.
  3. Een dashboard kent diverse pagina’s waardoor je snel een breder overzicht hebt via telefoon, tablet of computer. Met specialistenpagina’s kun je op een intuïtieve manier eenvoudig spelen met je data.
  4. Er komen getrainde, ervaren zzp’ers die kunnen helpen om inzichten te vertalen naar implementatie.

Meer informatie op www.datainside.nl

Fijn dat je er was. We hopen je volgend jaar weer te zien!